(در جلسه خدمت حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی آنچه در مورد پسماند جدید خدمت ایشان ارئه دادیم را عینا منتشر کردم و البته مباحث فنی را مهندس هوشنگی فرمودند)

با سلام خدمت همشهریان 1-آیا ساوه نیازی به وجود منطقه جدیدی برای پسماند دارد واگر باشد جای آن اینجا نیست . با توجه به وجود مناطق موجود که چند منطقه چندصد هکتاری در ساوه و زرندیه این سوال قابل تامل است که دراینحال نیازی به وجود منطقه جدیدی نیست در حالیکه زرندیه بار تهران را متحمل شده است. 2-چرا مناطق دیگر که مد نظر بوده انتخاب نشده ؟ بحث سود دهی بالا در اثر هزینه کم حمل نقل توسط راه آهن و اتوبان و نزدیکی 1-2کیلومتری به جاده اصلی والبته اینکه شهرهای دیگر اجازه چنین مرکزی را نمی دهند . 3-سود دهی بالا در انتقال آسان از طریق اتوبان تهران تا همدان , زنجان ؛ اراک سلفچگان و اینکه راه آهن می تواند بیشترین نقش را در تسریع این انباشت زباله صنعتی و عفونی خواهند داشت . 4-از بین رفتن برند بهترین منطقه مرتفع وپاک ییلاقی ساوه ؟ با ایجاد این منطقه عملا از بین خواهد رفت واز این پس این منطقه زیبا و گردشگری در کوهپایه ساوجی ها با بوهای نامطبوع و .... همراه خواهدشدو مانند زرندیه و رباط کریم که بویش تا کیلومتر 50اتوبان تهران ساوه می آید ساوه هم غرق در دریای تعفن خواهد شد واگر پاسخی بنام استاندارد باشد جواب ما همان تجارب گدشته است از آزادگان تهران تا کیلومتر 50 دود زباله تهران است و بعد بوی صنایع آلاینده بویین زهرا و سپس زباله بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه و حالا بزرکترین زابله دانی کشور در ساوه و خلاصه اینکه ساوه زباله دانی خواهدشدتحمل منطقه جدید امکان پذیر نیست . 5-حضرات تایید کننده در تهران آشنایی با این منطقه ییلاقی کوهپایه ساوه ندارند و تاییدشان از نظر مردم و مسوولین ساوه بی ارزش است ودر این راستا همه مسوولین شهرستان و مردم و بویژه ده ها هزار جمعیت کوهپایه مخالفند و مسوولین اندکی که در ساوه و استان ابراز نمی کنند لحاظ نظر استاندار جلودارشان شده وگرنه همه مخالفند. 6-هر مسوول استانی ساکت باید بداند کدام طرح اینگونه درست اجرا شده و چرا ساوه باید قربانی سودآوری فرضی (آزمایشگاه ) باشد و جالب آنکه چرا ساوه ؟ مگر اراک یا کمیجان و مخصوصا سلفچگان نیست که منطقه مسکونی نیست و وسط مناطق صنعتی ایران است آلودگی احتمالی اش هم اقلا در منطقه جمعیتی نیست . 7-درنظر نگرفتن ارزش افزوده ابتر و بی تدبیروغیرعدالتمندانه در قانون بی سرو ته قبلی را فراموش نکرده ایم ؛ صنعت برای ساوه , زرندیه ونوبران فقط حاشیه نشینی را به ارمغان آورده وتبدیل ساوه و زرندیه به زباله دانی قابل تامل هم نیست ... قم و سلفچگان و نمکزارهایش مناسب تر است . 8-متولیان بحث آب وبسیاری دیگرهمه مخالفند از مدیران کل تا مسوولین شهری که اظهار کرده اند که جای سوال دارد چرا مطلب تمام نمی شود و از طرفی اظهار نظر مقامات استانی ساکت مثل بحث ارزش افزوده است و تا زمانیکه خودشان وشهرهایشان متضرر نشوند ساکتند پس بهتر است این طرح با ارزش افزوده اش برود جای دیگر و ضمنا بسیاری از مسوولین وگروه های سیاسی به لحاظ نظرمتاسفانه مثبت استاندار اعلام مخالفت نکرده اند وگرنه همه مخالفند. 9- ایستگاه راه آهن ساوه بتازگی راه اندازی شده و معمولا بعد از چند سال باتوجه به بحث توسعه بالای شهرهای دارای شهرک های صنعتی جدید و افزایش قطعی جمعیت اقل دوبرابری ساوهبا توجه به شهرک های صنعتی در حال احداث تبدیل این منطقه برای پوشش احتمالی جمعیت آینده بعید نیست وشهرداری هم موافق ساخت منطقه گردشگری است ولی هدف دوم رندانه ای ممکن است در این طرح تعبیه شده باشد که پس از واگذاری زمین این طرح حذف و شهرک سازی با تغییر کاربری جایگزین شود مثل سرزمین ایرانیان در اتوبان ساوه –تهران و زمین جاده نور علیبیک والبته با فرض اول اجرای این طرح با وجود طرح پسماند صد هکتاری این منطقه عملا آماده توسعه صدها هکتاری های پسماند های بعدی دیگری خواهد شد و توجیحات طرح فعلی و استانی بودن فقط در حد حرف است ودر لابلای ناگفته ها این مطلب نهفته است و مگر در مورد واگذاری های قبلی در راست و چپ اتوبان تهران –ساوه قانون نپیچید این نیز می پیچد. 10-بحث بعدی واگذاری زمینی با رندی قانون های من درآوی به جمعه زاده با تغییر کاربری بوده ودروغ در اصل واگذاری بوده است که بقول برخی مسوولین زورمان نمی رسد مقاومت در برابر قانون می کنندوارزش زمین بیش از چندمیلیارد است و .... ساوه در جریان است . 11-زمین های چند هزار هکتاری واگذار شده با قیمت چند ریالی با تغییر کاربری چندمیلیون فروخته شده و خواهد شد و برای مردم جای سوال دارد چرا فرزندانشان از همان زمین ها نمی توانند با قیمت جند ریال داشته باشند و حضرات هزار هزار هکتار می توانند.................... کابینه اداری استان مرکزی وعدم حضور ساوجی ها موضوع دیگر عدم انتصاب ساوجی ها و زرندیه های در استان است وبرای اثبات کافیست لیست مسوولین ساوجی و زرندیه را با دیگر شهرهای استان مقایسه کنید تا به ظلم به مردم ما بیشتر آگاه شویم و دیگر حاشیه نشینی بیش از50هزار نفر و توسعه و رشد سریع که مدیریت نمی شود ودلیل آن آنستکه قانون مشکل دارد وزمین داران راه خرد کردن زمین را بدلیل سود بیشتر انتخاب می کنند و دولت هم مجبور به هزینه می شود وبا قانون جدید ارزش افزوده عملا بار این هزینه بردوش جمعیت بومی می افتد و بعبارتی ما برای ساخت جاده , آسفالت و ... ارزنی بودجه نداریم و باید از جیب جمعیت بومی بزنیم و شهرهایی مثل آشتیان و ... بدون خرج اضافی کیفش را می کنند و البته اراک الی ماشاءالله بودجه ملی و استانی و در اختیار استانداران و ... آیا این روند ساوه و زرندیه را بسمت درک تتقسیمات کشوری سوق نمی دهد . ( ومسائل دیگر نیز بصورت حضوری عرضه شد ... همشهریان محترم ببخشید که دیر منتشر شد )

(در جلسه خدمت حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی آنچه در مورد پسماند جدید خدمت ایشان ارئه دادیم را عینا منتشر کردم و البته مباحث فنی را مهندس هوشنگی فرمودند) با سلام خدمت همشهریان 1-آیا ساوه نیازی به وجود منطقه جدیدی برای پسماند دارد واگر باشد جای آن اینجا نیست . با توجه به وجود مناطق موجود که چند منطقه چندصد هکتاری در ساوه و زرندیه این سوال قابل تامل است که دراینحال نیازی به وجود منطقه جدیدی نیست در حالیکه زرندیه بار تهران را متحمل شده است. 2-چرا مناطق دیگر که مد نظر بوده انتخاب نشده ؟ بحث سود دهی بالا در اثر هزینه کم حمل نقل توسط راه آهن و اتوبان و نزدیکی 1-2کیلومتری به جاده اصلی والبته اینکه شهرهای دیگر اجازه چنین مرکزی را نمی دهند . 3-سود دهی بالا در انتقال آسان از طریق اتوبان تهران تا همدان , زنجان ؛ اراک سلفچگان و اینکه راه آهن می تواند بیشترین نقش را در تسریع این انباشت زباله صنعتی و عفونی خواهند داشت . 4-از بین رفتن برند بهترین منطقه مرتفع وپاک ییلاقی ساوه ؟ با ایجاد این منطقه عملا از بین خواهد رفت واز این پس این منطقه زیبا و گردشگری در کوهپایه ساوجی ها با بوهای نامطبوع و .... همراه خواهدشدو مانند زرندیه و رباط کریم که بویش تا کیلومتر 50اتوبان تهران ساوه می آید ساوه هم غرق در دریای تعفن خواهد شد واگر پاسخی بنام استاندارد باشد جواب ما همان تجارب گدشته است از آزادگان تهران تا کیلومتر 50 دود زباله تهران است و بعد بوی صنایع آلاینده بویین زهرا و سپس زباله بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه و حالا بزرکترین زابله دانی کشور در ساوه و خلاصه اینکه ساوه زباله دانی خواهدشدتحمل منطقه جدید امکان پذیر نیست . 5-حضرات تایید کننده در تهران آشنایی با این منطقه ییلاقی کوهپایه ساوه ندارند و تاییدشان از نظر مردم و مسوولین ساوه بی ارزش است ودر این راستا همه مسوولین شهرستان و مردم و بویژه ده ها هزار جمعیت کوهپایه مخالفند و مسوولین اندکی که در ساوه و استان ابراز نمی کنند لحاظ نظر استاندار جلودارشان شده وگرنه همه مخالفند. 6-هر مسوول استانی ساکت باید بداند کدام طرح اینگونه درست اجرا شده و چرا ساوه باید قربانی سودآوری فرضی (آزمایشگاه ) باشد و جالب آنکه چرا ساوه ؟ مگر اراک یا کمیجان و مخصوصا سلفچگان نیست که منطقه مسکونی نیست و وسط مناطق صنعتی ایران است آلودگی احتمالی اش هم اقلا در منطقه جمعیتی نیست . 7-درنظر نگرفتن ارزش افزوده ابتر و بی تدبیروغیرعدالتمندانه در قانون بی سرو ته قبلی را فراموش نکرده ایم ؛ صنعت برای ساوه , زرندیه ونوبران فقط حاشیه نشینی را به ارمغان آورده وتبدیل ساوه و زرندیه به زباله دانی قابل تامل هم نیست ... قم و سلفچگان و نمکزارهایش مناسب تر است . 8-متولیان بحث آب وبسیاری دیگرهمه مخالفند از مدیران کل تا مسوولین شهری که اظهار کرده اند که جای سوال دارد چرا مطلب تمام نمی شود و از طرفی اظهار نظر مقامات استانی ساکت مثل بحث ارزش افزوده است و تا زمانیکه خودشان وشهرهایشان متضرر نشوند ساکتند پس بهتر است این طرح با ارزش افزوده اش برود جای دیگر و ضمنا بسیاری از مسوولین وگروه های سیاسی به لحاظ نظرمتاسفانه مثبت استاندار اعلام مخالفت نکرده اند وگرنه همه مخالفند. 9- ایستگاه راه آهن ساوه بتازگی راه اندازی شده و معمولا بعد از چند سال باتوجه به بحث توسعه بالای شهرهای دارای شهرک های صنعتی جدید و افزایش قطعی جمعیت اقل دوبرابری ساوهبا توجه به شهرک های صنعتی در حال احداث تبدیل این منطقه برای پوشش احتمالی جمعیت آینده بعید نیست وشهرداری هم موافق ساخت منطقه گردشگری است ولی هدف دوم رندانه ای ممکن است در این طرح تعبیه شده باشد که پس از واگذاری زمین این طرح حذف و شهرک سازی با تغییر کاربری جایگزین شود مثل سرزمین ایرانیان در اتوبان ساوه –تهران و زمین جاده نور علیبیک والبته با فرض اول اجرای این طرح با وجود طرح پسماند صد هکتاری این منطقه عملا آماده توسعه صدها هکتاری های پسماند های بعدی دیگری خواهد شد و توجیحات طرح فعلی و استانی بودن فقط در حد حرف است ودر لابلای ناگفته ها این مطلب نهفته است و مگر در مورد واگذاری های قبلی در راست و چپ اتوبان تهران –ساوه قانون نپیچید این نیز می پیچد. 10-بحث بعدی واگذاری زمینی با رندی قانون های من درآوی به جمعه زاده با تغییر کاربری بوده ودروغ در اصل واگذاری بوده است که بقول برخی مسوولین زورمان نمی رسد مقاومت در برابر قانون می کنندوارزش زمین بیش از چندمیلیارد است و .... ساوه در جریان است . 11-زمین های چند هزار هکتاری واگذار شده با قیمت چند ریالی با تغییر کاربری چندمیلیون فروخته شده و خواهد شد و برای مردم جای سوال دارد چرا فرزندانشان از همان زمین ها نمی توانند با قیمت جند ریال داشته باشند و حضرات هزار هزار هکتار می توانند.................... کابینه اداری استان مرکزی وعدم حضور ساوجی ها موضوع دیگر عدم انتصاب ساوجی ها و زرندیه های در استان است وبرای اثبات کافیست لیست مسوولین ساوجی و زرندیه را با دیگر شهرهای استان مقایسه کنید تا به ظلم به مردم ما بیشتر آگاه شویم و دیگر حاشیه نشینی بیش از50هزار نفر و توسعه و رشد سریع که مدیریت نمی شود ودلیل آن آنستکه قانون مشکل دارد وزمین داران راه خرد کردن زمین را بدلیل سود بیشتر انتخاب می کنند و دولت هم مجبور به هزینه می شود وبا قانون جدید ارزش افزوده عملا بار این هزینه بردوش جمعیت بومی می افتد و بعبارتی ما برای ساخت جاده , آسفالت و ... ارزنی بودجه نداریم و باید از جیب جمعیت بومی بزنیم و شهرهایی مثل آشتیان و ... بدون خرج اضافی کیفش را می کنند و البته اراک الی ماشاءالله بودجه ملی و استانی و در اختیار استانداران و ... آیا این روند ساوه و زرندیه را بسمت درک تتقسیمات کشوری سوق نمی دهد . ( ومسائل دیگر نیز بصورت حضوری عرضه شد ... همشهریان محترم ببخشید که دیر منتشر شد )

بازگشت به صفحه اصلی