ساوه سلام - پایگاه خبری رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یاد داشت : پل ورسک ساوه و رضا شاه

نقطه نظر دیگر اینستکه : ساخت رینگ سوم ساوه الویت بیشتری دارد و رینگ سوم هزینه کمتر و مقرون به صرفه تر است .... محمدرضاعلیزاده

یاد داشت : پل ورسک ساوه و رضا شاه چرچیل آنرا پل پیروزی نامیدودر ساوه زمانی که مبحث زیرگذری مطرح شد که از قبل از آزادی تا حدود میدان جهاد ساخته خواهد شد را بیاد داریم ودر همان زمان نقد ها به داد شهر رسید وگرنه امروز معلوم نبود مشکلاتمان چه بود. - اجرای طرح جدید در ساوه بدلیل آنکه در بین مردم کسی یافت نمی شود بپذیرد پل در نقطه ترافیکی ساخته شده یا زیر پل بخاطر صرفه جویی در هزینه بجای پر شدن با خاک باید بازار روز یا پارکینگ می شد مثل همه دنیا بجز ساوه را هنوز فراموش نکرده ایم و اشتباه تشخیص شورای ترافیک در نقطه ترافیکی بارزست و کسی دنبال پاسخ نیست و شهرداری هم مجری بوده است واز کجا معین شده دوباره اشتباه نکنند. اما چرا زیرگذر و رضا شاه : - نقل است یا حکایت نمی دانم ولی می گویند در زمان عبور اولین قطاراز روی پل ورسک که شاهکاری زیباست ولی سازنده اش را سوار کردند یا زیر پل برای آنکه بداند باید حد اکثر تلاشش را کند و کاش هنوز می شد پیمانکار این پل را آن شب برای امتحان بیاورندو البته هنوز دیر نیست . تضمین این کار چه بوده یا نه ولی ممکن است در ادامه در فصل باران باز هم این مسیر با مشکل روبرو شود و بهتر است سریع تر فکری بازدارنده و تفکر در مورد اجرای هر طرح جدید کنیم . وجالب و اسف بار اینکه ما در کنار پایتخت و دارای مشاوران بسیار خوب در وزارتخانه های مرتبط فقیر در دانستن و سخت در درک انتقادات هستیم . - این روز ها تعیین تکلیف پروژه میدان آزادی و میدان شهرداری در راه است ولی بدون درک جوانب کار و مشاوران مجرب نباید کاری را شروع کرد . - به اذعان نظرات مردمی پل روگذر در نقطه الویت ترافیکی نبوده و نیست و زیاد هم از واقعیت بدور نیست و اینکه شورا ترافیک چگونه محاسبه کرده ؛ قابل تامل بسیارناظران بر شورای ترافیک است . -- نقطه نظر دیگر اینستکه : ساخت رینگ سوم ساوه الویت بیشتری دارد و رینگ سوم هزینه کمتر و مقرون به صرفه تر است واین قابل سنجش توسط کارشناسان مجرب با همکاری ادارات مرتبط و احیانا کمک نماینده شهرستان در جذب بودجه بیشتر در اجرا این طرح ... - تملک میدان شهرداری ، تملک میدان آزادی ، و تملک رینگ بزرگ ساوه مانند آزادگان تهران مقایسه شود وبهترین تصمیم اجرایی شود. از تجارب گذشته نه باید ترسید و نه باید بی گدار عمل کرد اجرای رینگی شبیه آزادگان آینده ساوه را می سازد که (( حل ممنوعیت ورود ماشین های سنگین و کاهش آلودگی های هوا در آینده است)) با محدوده مشخص قابل کنترل حاشیه شهر قابل تامل است و لازمه این تصمیم اجازه کارشناسی و مشاوره با افراد با تجربه است چون تصمیم قبلی شورای ترافیک ساوه قابل پیگیری و تامل است. - واما آنچه در محل زیر گذر دیده شده و باید با کارشناسی ؛ شهرداری از پیمانکار مدعی شود : تخلیه فاضلاب ومشکل تخلیه است و ممکن است در زمان باران شدید و ترافیک حوادث تلخی را شاهد باشیم که دور نیست . اجرای هر طرحی باید آینده نگرانه باشد ولی الویت بندی هم مورد نیاز است و مشاوره ها باید صریح و بدون تعارف و ترس از مقامات باشد .

بازگشت به صفحه اصلی